Pojišťovna vyplatila méně – příběh ze života

Co se vlastně stalo

Osobní vozidlo při nájezdu na hlavní silnici nabouralo do nákladního vozidla patřící našemu klientovi. Nikomu se naštěstí nic nestalo.
Účastníci sepsali záznam o dopravní nehodě a viník nahlásil událost na pojišťovnu. Vše vypadalo naprosto v pořádku.

Vyjádření České pojišťovny o krácení pojistného plnění klienta dost zaskočilo. Škoda na nákladním vozidle přesahovala částku 80 000 Kč a pojišťovna napsala, že krátí pojistné plnění o 27 000 korun a nějaké drobné, v důsledku korekce nákladů na materiál!

Má na to pojišťovna nárok? NEMÁ!

Poškození v takovýchto případech mají nárok na plnou náhradu škody. S pojišťovnou jsme vešli v jednání a ta doplatila zbylou nárokovanou částku.

Jak si v takových případech počínat?

Máte-li schopného pojišťováka případně makléřskou společnost, o všechno se postará a s pojišťovnou zahájí jednání vedoucí k platbě zbylého pojistného plnění.

Zajišťujete-li si pojištění samostatně, může se stát, že se budete svého práva velice těžko dovolávat. Pojistné právo je jedno z těch nejtěžších a ne každý, řekněme si to upřímně, četl pečlivě pojistné podmínky a zná příslušné paragrafy.